REZOLUȚII- CUM FORMULEZI ȘI CUM ACȚIONEZI

rezoluții

Deschid agenda și privesc rezoluțiile de anul trecut. Zâmbesc. Câte se pot schimba pe parcursul unui an! Cât despre rezoluțiile mele… unele  au rămas în urmă, uitate, altele, noi, s-au strecurat pe parcursul anului (primul meu Semimaraton- poți citi aici), unele vor rămâne și pentru anul acesta (antrenamente, lecturi, proiecte nefinalizate )… dar o altă parte, foarte importantă, a fost dusă la îndeplinire.

De câțiva ani, de când am acest obicei de a-mi seta rezoluțiile, am reușit să mă conectez mai mult cu mine însămi, să-mi clarific ceea ce îmi doresc și să-mi fac un plan de acțiune. Dacă vrei părerea mea, treaba asta cu rezoluțiile îți dă un vibe foarte fain, te face să te simți stăpân pe situație, de fapt conștientizezi că totul stă în mâinile tale. Tu alegi direcția, drumul și destinația.

Pentru cei care obișnuiesc să facă acest exercițiu de introspecție, dar au nevoie de ceva mai multă strategie pentru a le îndeplini, vă las aici un interviu cu Radu Ilieș, Professional Coach (acreditat EuCF), cu privire la stabilirea și îndeplinirea rezoluțiilor. Până la urmă nu e mare lucru, e nevoie doar de un pix, o agendă, timp  cu tine însuți și acest articol.

Spor la rezoluții pozitive, specifice și acționabile, vorba specialistului, da’ mai bine citiți interviul ca să înțelegeți ce vreau să spun.

 1.Radu, de ce să facem o listă cu rezoluții?

Este mai ușor să ne concentrăm atenția și energia către atingerea unui obiectiv atunci când acesta este clar în minte, iar formularea și scrierea lui undeva ajută la această clarificare.

2.Contează modul în care sunt formulate aceste obiective?

Absolut. În mod ideal, obiectivul trebuie formulat pozitiv, specific, acționabil și 100% sub propria influență.

De exemplu: ″în fiecare marți și joi, de la 8 la 9:30 sunt în sala de fitness și fac mișcare″, acesta este un obiectiv corect formulat. În schimb, ″ca să nu mai creadă lumea că sunt gras(ă)″-aceasta este o formulare negativă, nu se află sub influența noastră pentru că este vorba despre ce crede lumea și în plus nu avem un plan de acțiune specific care ar putea fi îndeplinit. Cu alte cuvinte, un asemenea obiectiv are șanse scăzute de realizare.

3.Câte obiective ar trebui să trecem pe hârtie pentru a fi cât de cât realiști? Se poate să apară modificări în această listă de-a lungul anului?

Cel puțin un obiectiv. Dacă sunt mai multe este important să avem grijă să nu se suprapună sau să intre în conflict. Avem resurse limitate de timp și voință, iar dacă stabilim prea multe obiective sau obiectivele sunt în conflict între ele, șansele să nu poată fi realizate cresc. Asta înseamnă că ne supunem riscului de a deveni demotivați și de a ne pierde elanul.

Este recomandat ca periodic (cel puțin o dată pe săptămână) să revedem lista și acolo unde este nevoie să revizuim obiectivele scrise. O idee bună ar fi să notăm obiectivele într-un loc unde le putem vedea frecvent: pe prima pagină a agendei folosite pentru planificarea zilnică, pe un semn de carte folosit în mod curent sau  pe o cană de cafea personalizată cu obiectivele noastre.

4.Cum facem să ducem la îndeplinire rezoluțiile stabilite?

Le stabilim corect, le revizuim periodic și acționăm.

5.De ce ajung, anumite rezoluții, să se piardă pe drum sau pur și simplu să nu mai fie importante? La ce anume trebuie să fim atenți pentru a nu ne autosabota?

Uneori prioritățile se schimbă de-a lungul timpului și atunci ajută să fim flexibili și să ținem cont de noile circumstanțe. De aceea, revizuim periodic obiectivele pe care le-am stabilit.

Cu alte cuvinte, rezoluțiile nu ar trebui să devină o corvoadă pentru simplul motiv că la un moment dat erau ceva ce ne doream. Dimpotrivă, rolul lor este să ne ajute să ne dezvoltăm continuu și de aceea este nevoie din când în când să le ajustăm.

În plus, mai trebuie să fim atenți și la rezervorul nostru limitat de voință. Obiectivele noastre ar trebui să fie realiste pentru posibilitățile noastre (fizice, psihice, financiare, etc.). Dacă ne propunem prea multe, rezervorul de voință nu va reuși să facă față până la capăt.

În plus, ajută să ne recompensăm periodic și să păstrăm în minte/ inimă imaginea vie cu rezoluția gata obținută.

Cu drag de oameni,

Mama cu Dichis.

Articole similare

6 Comments

  • Reply
    Elena Munteanu
    December 30, 2017 at 12:07 pm

    Ai avut un an plin!
    Frumos sa iti fie si urmatorul!

    • Mama cu dichis
      Reply
      Mama cu dichis
      December 31, 2017 at 2:24 pm

      Mulțumesc Elena! Să ai și tu un an plin de sănătate, călătorii, zâmbete și articole pe blog.

  • Reply
    Carmen
    December 30, 2017 at 8:06 pm

    Ajuta si daca iti pui obiectivul principal ca si dorinta intre cumpana dintre ani:)! Eu an de an am cate un obiectiv mare!!

    • Mama cu dichis
      Reply
      Mama cu dichis
      December 31, 2017 at 2:25 pm

      Așa este, am încercat și varianta aceasta!

  • Reply
    Nico
    January 21, 2019 at 12:54 pm

    Exact pe subiectul asta am discutat zilele trecuta cu o prietena, coach. Ea imi spunea cat de multi oameni nu stiu sa isi stabileasca rezolutii, in acord cu propria persoana. Eu una sunt adepta rezolutiilor marunte,sa le spun asa. Imi stabilesc lucruri si actiuni concrete, pe care pt sa le fac. Sa aduc in viata mea un obicei sanatosa sau sa ma inscriu la uin curs. Asa simt ca pot tine pasul si nu sunt frustrata la sfarsit de an.

    • Mama cu dichis
      Reply
      Mama cu dichis
      January 24, 2019 at 7:51 am

      Nicoleta așa este, rezoluțiile ar trebui să fie în acord cu tine.

Leave a Reply