PRO SAU CONTRA ACTIVITĂȚI SPORTIVE PENTRU COPIII DE TREI ANI?

innot

Întrebare adresată părinților de copii energici (care nu practică activități sportive):

Ce faci când vezi că piticul tău de trei ani are foarte multă energie? În zilele ploioase întoarce casa pe dos și preferă detașat activitățile dinamice în detrimentul celor statice?

Sunt tare curioasă ce răspundeți în sinea voastră.

Știam că Buburuzei îi plac foarte mult activitățile dinamice pe care le întreprinde de obicei cu tati: rostogoliri, cățărat, ascunselea, alergat în jurul mesei sau atârnat de te miri ce… Cu mami face mai mult puzzle-uri, citește povești, colorează… cu alte cuvinte activități ceva mai statice, aș zice eu.  De obicei, în zilele ploioase, când stăm mai mult prin casă,  îi lipsește activitatea fizică și devine plictisită, dezinteresată și dificilă și nu prea te mai poți înțelege cu ea.

Văzând preferința ei pentru mișcare ne-am gândit că poate ar fi momentul să înceapă o activitate sportivă. Însă nu știam spre ce anume să ne îndreptăm, ce este recomandat pentru această vârstă sau ce variante avem. Așa că am preferat să ne adresăm unui cunoscător, care să ne răspundă tuturor întrebărilor și nelămuririlor noastre.

Călin Nicoară, cel care ne va spune mai multe în ceea ce privește sportul la copiii de trei ani, este absolvent al Facultății de Educație Fizică și Sport, secția Kinetoterapie și antrenor de baschet al Clubului Wildcats Baia-Mare.

Îi mulțumesc încă o dată, pe această cale, că a acceptat acest scurt interviu.

-Vârsta de 3 ani este o vârstă potrivită pentru a începe o activitate sportivă sau este mult prea devreme?

Dacă e vorba de un sport specific, nu se pune problema. Bine ar fi să încerce cât mai multe. Cel mai important e ca totul să pornească de la ideea de joacă. Dacă nu se distrează, nu va face nimic.

-Ce activități sportive sunt mai potrivite pentru copiii de această vârstă?

La vârste atât de mici, încercați activități sportive care dezvoltă coordonarea, alergarea și prinderea. Încurajați copiii să lucreze atât cu mâna îndemânatică cât și cu cea neîndemânatică, astfel acestea se vor dezvolta echilibrat. Axați-vă pe activități sportive care dezvoltă organismul într-un mod armonios (înnot, atletism, cățărat). Sunt de evitat sporturile care nu lucrează corpul bilateral, din punct de vedere biomecanic (de exemplu, tenis).

echipa

-Ce beneficii are un copil de trei ani din practicarea sportului ?

Aceleași beneficii pe care le are oricine altcineva când practică o activitate sportivă.

-De câte ori pe săptămână este recomandat antrenamentul sportiv pentru un copil de trei ani?

De câte ori puteți transforma activitatea respectivă în ceva distractiv. Dacă apare o neplăcere legată de sport la acestă vârstă, riscăm să avem, mai târziu, un copil care va încerca să evite sportul.

-Care sunt pericolele la care se expune copilul atunci când face un sport la o vârstă atât de fragedă?

Cât timp activitatea are loc într-un mediu controlat și în limitele copilului, nu văd niciun pericol.

Mulțumesc pentru răspunsuri.

Pe Călin Nicoară îl puteți găsi la antrenamentele de baschet pentru copii, din cadrul Clubului Wildcats Baia-Mare.

Cu drag de oameni,

Mama cu Dichis.

Articole similare

2 Comments

  • Reply
    anne
    January 26, 2018 at 9:59 am

    Foarte interesant. O continuare a interviului ar fi super (pentru varste mai maricele)!

    • Mama cu dichis
      Reply
      Mama cu dichis
      January 30, 2018 at 10:06 am

      Anne, îmi propun să onorez sugestia ta. Te pup!

Leave a Reply