PRIMA MEA ÎNTÂLNIRE CU SALA DE FITNESS. INFORMAȚII PENTRU ÎNCEPĂTORI

Fete la sală

Îmi amintesc zâmbind de prima mea întâlnire cu sala de fitness. Era acum mai bine de 14 ani. Mă hotărâsem că trebuie să fac ceva cu kilogramele care se așezaseră cu neobrăzare, exact acolo unde-mi doream eu mai puțin. Nu cunoșteam prea multe opțiuni, alergatul nu îmi plăcea, așa că singurul mod în care puteam da jos kilogramele respective era în sala de fitness.

Îmi lipsea o educație a alimentației…

Cât despre alimentație, pe-atunci mâncam destul de nesănătos: orice, fără restricții, cât mai rapid și mai gustos. Rapid însemna bineînțeles FastFood sau gustări ultraprocesate (snacksuri, chipsuri, biscuiți dulci). Nu făceam o planificare a meselor, nu mă interesau în mod deosebit fructele sau legumele, nu mâncam salate, smoothie-uri, proteinele din leguminoase (fasole, năut, linte) nu aveau o valoare deosebită, iar de semințe și nuci știam doar că îngrașă. Aș spune, cu delicatețe maximă, că cel mai probabil îmi lipsea o educație a alimentației și a meselor sănătoase.

Nu țin și nu cred în cure de slăbire…

Un lucru a rămas constant, atunci și acum. Nu țin și nu cred în cure de slăbire, de niciun fel: cu meniuri exclusiv proteice sau lipidice, ori cu planificări de mese exagerat de restrictive, care de cele mai multe ori îți dau organismul peste cap. Nu mi-au spus niciodată mare lucru și nici nu am văzut rezultate pe termen lung, cu toate că aparent, pe moment, pot să funcționeze.

Așteptări nerealiste…

Acesta este contextul în care am început să merg la sala de fitness, fără să am foarte multe cunoștințe pe acest subiect, fără să consult diverse surse sau să mă inspir din activitatea unor oameni dedicați din domeniu. Experiența lor m-ar fi ajutat să fiu mai eficientă și să nu renunț după prima lună, din cauza nepriceperii mele și a așteptărilor nerealiste după doar câteva antrenamente.

Dacă îți sună cunoscut și ai vrea să DO IT, dar te blochezi în lipsa informațiilor privind desfășurarea activității și regulile din sala de fitness, iată ce trebuie să știi, să nu mai amâni și să începi AZI:

  • Absolut toată lumea a fost la un moment dat începător, inclusiv trainerii. Cu toții au avut o primă zi la sală, au fost stângaci și nepricepuți, dar au perseverat și s-au informat constant. Așa au ajuns în punctul în care au cunoștințele pe care le au și arată în felul în care arată.
  • Să nu îți imaginezi că la sală toate femeile au pătrățele pe abdomen, talie de viespe și fund bombat sau că abia așteaptă să mai intre o prospătură nepricepută, ca tine, pe care să o analizeze în cel mai mic detaliu. În primul rând, sala este pentru toată lumea: slab, gras, cunoscător sau începător. Și da, într-adevăr dai peste femei preocupate de felul în care arată, femei care știu că până să vezi modul în care gândesc sau felul în care acționează, le privești pe ele, din cap până în picioare. Deși sună superficial, asta este realitatea. Revenind la frumusețile din sală, poate te dezamăgesc, dar… cele mai multe sunt femei obișnuite, de carieră sau din contra, casnice, care vin la sală să se deconecteze sau pur și simplu să arate bine la vară, în costumul de baie. Trag din greu la sală jumătate de an, ca să arate bine o săptămână, în concediu. Prea puține fac din asta un mod de a trăi și de a se simți bine. În al doilea rând pe nimeni nu interesează ce faci tu la sală: dacă execuți exercițiile în mod corect, dacă ai un anumit număr de repetări sau ce greutate îți pui pe bară. Fiecare este acolo pentru el însuși. Dacă nu ești ceva ieșit din comun, nimeni nu o să te observe. Așa că relaxează-te și vezi-ți de treabă, într-un mod dedicat și perseverent.
  • Mergi la sală pentru tine, pentru a te simți bine tu cu tine însăți, nu pentru a fi acceptată sau validată de ceilalți. Măcar atât să faci pentru corpul ăsta minunat care-ți îmbracă mintea și sufletul, pentru picioarele care te poartă spre locuri minunate și pentru mâinile care mângăie obrăjorii grași ai copilului tău.
  • Bea multă apă, cât de multă poți și renunță definitiv la sucurile carbogazoase.
  • Mănâncă atent, variat, neprocesat, cât mai natural cu putință și cât mai colorat. Nu îți spun să fii vegetariană sau vegană, îți spun doar că te ajută mult consumul de fructe și legume. Mâncarea este cea mai bună prietenă a sportului, se susțin reciproc și cum bine vei putea observa: “Pătrățelele se fac în bucătărie!” (a se citi: Pătrățelele de pe abdomen se văd la cei care au o alimentație studiată!)
  • Ai răbdare și nu te aștepta la rezultate peste noapte. Dacă ar fi atât de simplu, am fi toți numai fibră pe stradă, fără pic de grăsime și-am uita de o mare parte din problemele de sănătate cu care ne confruntăm astăzi datorită sedentarismului. Bucură-te de fiecare antrenament, învață să-ți cunoști corpul, informează-te cu privire la exerciții și alimentație. Încearcă cât mai multe tipuri de mișcare și alege ce ți se potrivește. Nu renunța ușor, fii încăpățânată căci este vorba de tine și tu ești cea mai importantă!
  • Fii blândă cu corpul tău, evită accidentările și fii atentă la forma de execuție a exercițiilor. Mai bine 8 repetări corect executate decât 12 cu ultimele 4 compromise, riscând accidentări. Nu de alta, dar acestea “te pun pe banca” și o vei lua cu greu de la capăt.
  • Merită să investești într-un echipament adecvat pentru sală: adidași buni, pantaloni comozi, bustieră confortabilă (în niciun caz sutien), maiou/tricou și mănuși.
Echipament de sală

Echipament de sală

Poate te-ar ajuta să cunoști și principalele reguli din sălile de fitness:

  • Nu intra în sală cu pantofi sport de stradă.
  • Prosopul este obligatoriu și trebuie pus pe aparate ori de câte ori le folosești.
  • Nu sta pe un aparat dacă nu îl folosești. În pauzele dintre serii te poți plimba ca să nu ai treceri bruște de la dinamic (când execuți exercițiul) la static (când stai pe aparat și te odihnești).
  • Banda de alergare, bicicleta, steperul sau eliptica se șterg de tine înainte și după folosire cu soluția și hârtia puse la dispoziție în sală.
  • După folosire, pune discurile cu greutăți la locul lor pe stativ.
  • Nu muta lucrurile nimănui ca să eliberezi un aparat, identifică proprietarul lor și roagă-l pe el să o facă.
  • Dacă ai nelămuriri legate de folosirea unui aparat sau execuția unui exercițiu întreabă trainerul aflat în sală.

Acum că știi toate astea, nu mai ai nicio scuză.

Să îți fie de sănătate și trai frumos!

Cu drag de oameni,

Mama cu Dichis.

 

Poate te interesează și articolele:

Jurnal- Recuperarea siluetei după naștere (săptămâna 10- 18)

Hai la sala de fitness!

 

Dacă îți place MamacuDichis și vrei să fii la curent cu ce se întâmplă pe blog, te invit să dai Like paginii de Facebook și Instagram.

Articole similare

No Comments

    Leave a Reply