JURNAL POST-PARTUM – SĂPTĂMÂNA 1

Astăzi pornesc o nouă rubrică- JURNAL POST-PARTUM, unde o dată la două săptămâni voi posta un articol în care vă povestesc etapele pe care le traversez în recuperarea mea după sarcină și nașterea lui Leușor.

În acest jurnal veți găsi: programul meu alimentar, antrenamentul fizic (adaptat recuperării medicale specifice unei cezariene și recomandărilor medicului meu), trimiteri către rețete sănătoase și hrănitoare, metode folosite pentru monitorizarea caloriilor (proteine, carbohidrați și grăsimi) și câteva surprize pe care vi le voi dezvălui la momentul oportun.

Această rubrică este un angajament luat față de mine însămi, față de sănătatea mea, de corpul meu, căruia îi lansez, cu această ocazie, o provocare:

În prima sarcină am luat 22 de kilograme, de care am scăpat complet abia după 2 ani, ultimele kilograme solicitându-mă serios din punct de vedere al angajamentului și al seriozității manifestate atât în alimentație cât și în antrenamente. La această a doua sarcină am acumulat 18 kilograme, care s-au așezat treptat, pe parcursul celor 9 luni de zile.

Provocarea mea este să revin la forma fizică de dinainte de sarcină într-un an de zile, într-un mod sănătos: fără înfometare, fără cure de slăbire sau regimuri de orice fel și binențeles fără prea multe frustrări.

Nu îmi doresc o revenire bruscă sau rapidă, deoarece sunt o mamă care poate și care își dorește să-și alăpteze puiul. În plus, vreau ca pielea să-și păstreze aspectul și elasticitatea iar organismul meu să nu fie suprasolicitat de schimbări prea bruște.

Dacă ești și tu o mămică care a rămas cu kilograme nedorite după sarcină sau pur și simplu ești o femeie care vrea să facă câteva îmbunătățiri pentru corpul și sănătatea ei, te invit să mi te alături și să începem împreună să facem lucruri minunate, pentru noi înșine.

Te invit să devii și tu o Mamă cu dichis!

SĂPTĂMÂNA 1

Planul  alimentar :

În această primă săptămână nu aș putea vorbi despre un plan alimentar, deoarece zilele petrecute în maternitate au fost sărace din punct de vedere nutrițional, corpul meu trebuind să își reia funcțiile după o operație de cezariană și tot ce a presupus ea. Alimentele au fost reintroduse treptat, începând cu ceai și biscuiți în prima zi.  După întoarcerea acasă nu am avut nicio restricție alimentară, mâncând de fiecare dată când simțeam nevoia ceea ce găseam în frigider, indiferent de oră. De asemenea, am început să consum fructe și să beau zilnic în jur de 3-4 litri de apă, probabil datorită alăptării. Primele 3 nopți cu bebe mi-au părut lungi, deoarece Leușor se trezea des fie pentru că avea scutecelul plin, îi era foame sau pur și simplu pentru că avea nevoie să fie în brațe la Mama. În nopțile acelea mi se părea că reușesc să rămân trează doar ronțăind câte ceva, din păcate.

Tipul de mișcare/ Antrenamentul :

Am început să mă plimb câte 1 oră aproape zilnic și să îmi reiau activitatea cotidiană. În ceea ce privește sportul în aceste prime săptămâni după naștere, recomandările doctorului au fost: repaus sportiv timp de 4 săptămâni, iar apoi introducerea treptată a unui antrenament de tip aerob care să nu determine producerea unei cantități mari de acid lactic, deoarece acesta poate afecta gustul laptelui și implicit alăptarea. (Ce înseamnă un antrenament aerob, în articolul din SĂPTĂMÂNA 2)

Forma fizică :

Am observat că burtica se retrage mult mai repede față de sarcina anterioară și cu toate acestea nu reușesc să intru  în hainele mele obișnuite. Doctorul mi-a recomandat să nu port centura elastică pentru abdomen, pe care știu că o folosesc foarte multe mame, ci să las burtica să se retragă în ritmul ei.

Paradoxal, deși seara ajung să mă simt foarte obosită, pe parcursul zilei pot să rezist destul de mult timp în picioare fără să mă așez, mă ridic din pat fără probleme și reușesc să duc la bun sfârșit o parte din activitățile cotidiene.

Cântarul spune :

Kilograme la naștere: 80kg/ Kilograme după săptămâna 1: 76kg

Cu drag de oameni,

Mama cu Dichis.

6 Comments

  • Reply
    Irina
    September 14, 2017 at 11:16 pm

    Felicitari pt leusor. Leutzul meu a facut 4 saptamani iar eu am dat jos 10kg pana acum. Fara sa fac nimic, am mancat si baut multe lichide. Am plecat de la 68 am ajuns la 85 cu burtica sinacum sunt la 75. Bafta multa si recuperare usoara si rapida.

    • Mama cu dichis
      Reply
      Mama cu dichis
      September 16, 2017 at 10:12 am

      Multumesc Irina! Felicitări pentru Leutzul vostru și multă sănătate tuturor. Ce frumos te-ai recuperat deja.

  • Reply
    Anca
    September 15, 2017 at 9:26 am

    Felicitari! Eu sunt in sapt 3 dupa nastere. Spor la alaptat si la recuperare!

    • Mama cu dichis
      Reply
      Mama cu dichis
      September 16, 2017 at 10:13 am

      Felicitări și ție, Anca! Mulțumesc pentru urări.

  • Reply
    Silvia
    September 16, 2017 at 10:54 am

    Si leuta mea are 5 saptamani am slabit 5 kg am 55 kg acum.felicitari anca pentru articol si copii

    • Mama cu dichis
      Reply
      Mama cu dichis
      September 17, 2017 at 10:01 pm

      Mulțumesc Silvia, multă sănătate și Leuței tale!

Leave a Reply