ÎNTREȚINEREA ÎN SARCINĂ

Așa cum am mai povestit în articolele anterioare pășesc ușor spre ultimul trimestru de sarcină cu cel de-al doilea copil. Sunt bucuroasă și nerăbdătoare să mă întâlnesc cu Leușorul nostru și curioasă să văd cum se va înțelege cu Buburuza de soră-sa.

Ca orice gravidă, care are deja experiența unei sarcini, știu cât este de important să ai grijă de tine, așa că hai să povestim puțin despre metodele mele de întreținere în sarcină:

1. Mese cât mai variate în nutrienți

Încerc să evit carbohidrații, să consum proteine din lactate, ouă și pește, să adaug unul-două fructe zilnic și să limitez cât pot dulcele. Când spun dulce mă refer la iaurt cu fructe, ciocolată amară, înghețată, biscuiți cu cereale sau brânzică cu unt de arahide si stafide. (Mai multe despre rețetele mele găsiți  la rubrica Pasiuni.)

2. Mersul la sală îmi dă energie și bună dispoziție

Încerc să țin cât mai mult de forma fizică pe care o aveam înainte de a rămâne însărcinată și să nu las kilogramele să se prindă de mine, prea ușor. Pentru asta continui să merg la sală, de 3-4 ori pe săptămână, cu un program de antrenament adaptat la evoluția sarcinii. (Mai multe articole găsiți la secțiunea Fitness.)

3. Hidratarea este foarte importantă

Cei doi litri recomandați în mod obișnuit nu îmi sunt suficienți, pentru că fac sport, sunt însărcinată și mai consum și cafea (care deshidratează). De aceea, pe lângă cei doi litri de apă de la sală, am grijă să mai consum încă doi litri acasă.

4. Untul de shea și uleiul de măsline

Acestea sunt ″cremele mele fandosite″ împotriva vergeturilor. Atât la prima sarcină, cât și la a doua, am folosit untul de shea nerafinat și uleiul de măsline extravirgin. Nu știu dacă secretul stă în aceste uleiuri, în hidratare, sau totul este o chestiune genetică. Cert este că, urmând toți acești pași, nu am rămas cu vergeturi specifice sarcinii.

5. Hrană pentru suflet: cărțile și muzica

Încerc să aloc cel puțin o oră pe zi cititului de cărți. Le evit pe cele online, căci prefer cartea în format vechi, palpabilă, parfumată, dacă se poate îngălbenită și uzată. Pentru muzică nu există reguli, e o chestiune de gust și de feeling.

6. Haine frumoase indiferent de kilograme

Să mă simt bine în pielea mea este foarte important, mai ales în această perioadă, iar pe mine, frivolă cum mă știți, mă bucură hainele frumoase. Kilogramele, care vin odată cu evoluția sarcinii, nu mă împiedică să fac noi achiziții, câtă vreme le voi putea purta și după naștere.

7. Vitaminele prenatale

Încă dinainte de a rămâne însărcinată am luat acid folic, apoi vitamine prescrise de medic doar în urma analizelor mele. Când mă simt moleșită mai iau spirulină, pe care oricum o consumam și înainte.

8. Este important să te simți frumoasă

Frumoasă poți să te simți pur și simplu, însă un machiaj, o haină îngrijită, puțină atenție la detalii pot spori starea de bine pe care o ai. Până la urmă avem și noi nevoie de puțin răsfăț și cine să vină să ne tragă de mânecă și să ne spună: “Femeie, Meriți!”, dacă nu Tu însăți? Permite-ți din timpul alocat celorlalți să ai grijă și de tine, pentru că te așteaptă luni extrem de frumoase, însă singura îngrijire, pe care ți-o vei permite, va fi un duș pe fugă și poate…poate haine fără pete cu lăptic și pireu.

Cu drag de oameni,

Mama cu Dichis

1 Comment

  • Reply
    Bianca
    May 21, 2017 at 7:12 am

    Minunat articol si nu doar pentru mamici! 🙂

Leave a Reply